Eelmisel koolitusel kerkis üles üks müüt harjumuste kohta, mis on siinkohal paslik ka avalikult ümber lükata. Viisin läbi Harjumuste töötuba, mis on sissejuhatav ja alusteadmisi selgitav praktiline koolitus. Seega mõtleb enamus osalejaid just seal esimest korda teadlikult harjumuste loomise peale.

Tahtmist jagub ja soov harjumuste loomisega pihta hakata on suur, aga nii nagu näiteks ka eesmärkide seadmisel (kui ei osata neid õigesti seada), tuleb mängu hirm ebaõnnestumise ees. Kardetakse, et kui hakata endale harjumust looma, siis peabki seda elu lõpuni iga päev tegema jääma. Inimese kõhutunne ütleb kohe, et see on võimatu ja seega kerkib hirm läbi kukkuda.

Sa ei tee enda jaoks harjumuseks kujunenud tegevusi ilmtingimata iga päev.

Kui sa mõtled oma praeguste igapäevaste harjumuste peale, siis sa ju tegelikult ei tee neid absoluutselt iga päev. Selleks ei ole alati võimalust, nagu ikka on elul vahel muud plaanid ja tegelikult ei ole mitte mingisugust vajadust teha midagi täpselt samamoodi oma elu lõpuni. Näiteks kui sa otsustad iga päev vähemalt 1,5 liitrit vett juua, siis 365 päeva aastas sa seda ei tee. Ma ei ütle, et see oleks võimatu, aga tõenäosus, et sul seda teha ei õnnestu on piisavalt suur.

AGA mis on minu arvates oluline: harjumust alles looma hakates tuleb sul seda küll iga päev teha. Kui sa teed seda igapäevaselt, siis jääb harjumus sulle kiiremini külge. Võta endale esimeseks perioodiks kas või ainult kolm päeva ja tee seda iga päev. See on piisavalt lühike aeg, et ei tekiks hirmu ebaõnnestumise ees. Kolm päeva järjest suudad sa ükskõik mida teha. Seejärel võta järgmised kolm päeva või nädal – kuidas ise tunned – ja tee seda jälle iga päev. Mine selliste lühikeste perioodide kaupa edasi kuni tunned, et harjumus hakkab muutuma automaatseks.

Harjumuse loomist alustades tee seda igapäevaselt nii kaua, kui see muutub automaatseks.

Kui sa tunned, et see tegevus on sinu jaoks harjumuseks muutunud, siis pole edaspidi tarvis põdeda, kui sa seda iga päev teha ei saa. Kui üks päev jääb vahele, aga sa ise tunned, et tahad seda ikkagi teha ja tead, et järgmisel päeval teed selle ära, siis nii ongi. Harjumuse tegematajätmine ei tohiks harjumuseks saada. Kui sul jääb vahele juba mitu päeva järjest, siis soovitan ennast käsile võtta ja teha uuesti kolme- või seitsmepäevane periood, mil sa teed seda iga päev. Kui sa ikka tunned, et tõesti tahad seda asja teha, siis püüa igal juhul edasi. Aga kui mingi harjumus järjepidevalt ära vajuma kipub, siis peaks äkki mõtlema, kui väga sa seda tegelikult tahad. Äkki sul ei olegi seda tarvis? Või peaks selle tegevuse juures midagi muutma, et see oleks lihtsam?

Ühel hetkel muutub see tegevus sinu jaoks uueks normiks ja elu lahutamatuks osaks. Sa ei pea selle tegemise peale enam mõtlema ja pole vahet, kas sa teed seda iga päev või mitte, see on igal juhul osa sinust.