Uute harjumuste loomine võib tunduda küllaltki raske ja keeruline, aga tegelikult see nii ei ole. Kõigepealt on tarvis endale selgeks teha, et korraga ei ole mõtet ette võtta liiga suuri muutusi. Tükelda tegevused, mida soovid harjumusteks muuta, pisemateks osadeks ja alusta võimalikult väikesest sammust. See on üks tähtsamaid asju harjumuse kujundamise lihtsustamisel.

Esialgu võib uue tegevuse meeles pidamine raskusi valmistada. Palju lihtsam on võtta üks olemasolev tegevus, mida sa juba iga päev teed, ja oma uus harjumus sellega siduda, mitte proovida uut asja tühja koha pealt tegema hakata. Tee oma uus harjumus kohe pärast mingit teist tegevust või isegi selle ajal. Selliselt hakkab sulle meelde jääma, et sa pidid midagi veel tegema.

Lisaks on mõistlik tekitada endale meeldetuletusi. Kui sa teed uut tegevust mingis kindlas kohas, siis pane sinna post-it märkmepaber seina peale või midagi muud, mis sulle seda meelde tuletab. Kui tegevus on seotud kindla kellaajaga, siis pane telefoni meeldetuletus. Lase ka teistel seda endale meelde tuletada.

Soovitangi oma plaanist teada anda ka teistele inimestele, kes saavad sind selle juures aidata: meelde tuletada, motiveerida ja kas või sundida. Mõjub ka see, kui sa annad avalikult teada, et kujundad endale uue harjumuse. Ehk siis võtad vastutuse, et sa pead selle ära tegema, sest sa oled seda ju lubanud.

Tee oma uus harjumus ka võimalikult lihtsaks. Kui sul on selle tegevuse jaoks tarvis abivahendeid, siis hoia need käepärast, et sa ei peaks neid kaugelt otsima minema. Näiteks hoia veepudel alati käeulatuses, kui soovid rohkem vett juua või pane juba õhtul trenniriided valmis, kui soovid hommikuti jooksmas käia.

Üks variant, mida ma ise veel kasutan, on harjumuste tabeli tegemine. Teen iga nädal uue tabeli, kuhu panen kirja tegevused, mida soovin harjumusteks muuta ja mille järele saan iga päev teha pluss- või miinusmärgi. Seda tabelit on alati mõistlik silmade ees hoida. Kui teed selle arvutis, siis prindi ta välja ja pane nähtavale kohale. Lisaks võid tabeli juurde enda motiveerimiseks kirjutada, miks sa neid harjumusi endale luua soovid. Miks on oluline, et nad sul olemas oleksid ja mida head nad sinu ellu kaasa toovad. Loe seda vähemalt kord päevas. Tabel vaata iga nädala lõpus üle ja otsusta, kas kõik on nii, nagu sulle meeldib. Kui sul on tabelis palju miinuseid, siis leia põhjus, miks see nii on – arvatavasti pead midagi oma harjumuse juures muutma.

Ole harjumuste tekitamisel loov ja mõtle välja viise, kuidas neid võimalikult lihtsalt teha. Kui leiutad mingisuguse hea nipi, kuidas harjumuste loomine lihtsamaks teha, siis ole hea ja anna mulle ka teada.